Reisebrev fra Østerrike

2015-06-22 19.13.46

Reisebrev fra Zell am See dag 1

Da er det første kveld i Zell am See for oss i Ranheim skolemusikkorps. Turen hit har vært lang, men humøret var på topp hele veien, både hos store og små. Det tok faktisk over hele 13 timer før vi ankom hotellet!
Vi var delt i to grupper der den første gruppa hadde to mellomlandinger, i Oslo og København, og den andre gruppa hadde en, i Oslo, før vi alle var i München. Deretter ventet en 3-ish timers busstur til Zell am See, men på grunn av trøbbel med bagasje, ble bussturen veldig forsinket.
Vi kom omsider fram alle sammen (håper vi )
Nå er det snart leggetid, og vi gleder oss allerede til i morgen

M.V.H. Kristin og Helene

Reisebrev fra Zell am See dag 2

Morgenfriske barn, trøtte ungdommer og kvitrende voksne sto opp i 7-tida for å rekke å spise frokost før vi rettet snuten mot Zalsburg kl 9. Nå ventet en 2 timers lang busstur, inkludert litt busstrøbbel. Den ene gruppa ble nemlig kastet av bussen på flyplassen i Zalsburg, og løsningen ble å vente til den andre bussen hadde sluppet av den andre gruppa for så å komme tilbake. En godkjent trøstegave var at vi fikk tilbake det etterlengtede trommesettet som endelig hadde kommet fram til Salzburg etter forsinkelser i København.
Omsider kom vi oss alle til kjøpesenteret Eurospar hvor vi brukte tida fram til kl 2 på shopping. Vi fikk også stappet i oss gigapizzaer fra restauranten Pizza E Pasta.
Etterpå ble det skifting til uniform, og for å få en ekstra utfordring skulle dette foregå i bussen. Vi trodde dette kunne gjøre effektivt, men først etter 1 time kjørte vi av sted til Mirabell Gardens hvor vi skulle spille konsert. Ranheim skolemusikkorps ble superkjendiser og fikk mange asiatiske fans som gjerne ville ha selfie. Etter oppholdsvær under konserten, kom regnet tilbake og forble resten av dagen. Da vi kom tilbake til hotellet ble det god middag. Butikkene i nærområdet var stengt, men siden godteri er nødvendig på korpstur, fant vi en bensinstasjon litt lengre bort.
Enkelte var litt uheldig idag, da den ene fikk donaldkul i panna (glassvegger er ikke til å stole på) og den andre ble sendt til sykehuset på grunn av eggallergi (østerriksk mat er visst heller ikke helt til å stole på).
På kvelden var det allsang i spisesalen, og også der fikk vi tilskuere av østerrikere. Høytidelig medaljeutdeling ble det også, og den får nå hedersplass på uniformen
Til tross for litt styr med busser og diverse, pluss dårlig vær, har vi hatt en finfin dag her i Østerrike.
Skrevet av Ingunn:)

Reisebrev fra Zell am See dag 3:

Hallo alle sammen! Dagen vår begynte litt seinere enn vanlig (Noe mange var fornøyde med.) Etter en sein frokost tok vi bussen inn til sentrum av Zell Am See. Vi spilte konsert på torget, og det ble en stor-suksess. Senere ble det bading, og til og med dirigenten Geir Olav hoppet fra tre meteren. Når vi kom hjem spiste vi en herlig middag, som var BBQ buffet. Etter middagen var det flere av oss som dro til en lekeplass. Dette var helt klart høydepunktet av dagen. Da vi kom tilbake til hotellet ble det quiz. På slutten av dagen ble det blant annet film på hotellrommet. Alt i alt var dagen knall.
Skrevet av Thorstein og Ronja.

Reisebrev fra Zell am See dag 4:

Endelig var vi heldige med været! Korpset ble delt i to grupper hvor noen brukte dagen på shopping i Zell am See sentrum, mens den andre gruppen tok gondolbanen og fikk se byen fra 2000 meters høyde. ‪#‎Awesome‬! På toppen var det ei nydelig kirke, hvor noen uskyldige musikanter tente lys for korpset (uvitende om nødvendig avgift…) Heldigvis, fikk også gondolgruppa tid til en bytur. På torget møtte de “småungene” ikledd bandana i en heftig sverdkamp med “livsfarlige” tresverd. På formiddagen vendte mange nesen hjem, hvor mat, Kleingolf (minigolf) og sykkellån sto for tur. Ikke lenge etter måtte uniformen på, for klokka seks skulle vi spille konsert i en musikkpaviljong ved innsjøen. Oppmøtet av østerrikere var skuffende, men heldigvis kom vår trofaste supportergruppe til unnsetning, og holdt stemninga oppe med glad-dans i takt med korpsmusikken, selv om sola stekte på himmelen.
Etter den lange applausen omsider ble ferdig, tok vi gruppebilde av korpset ved sjøen, og utrolig nok ble ikke dirigenten Geir Olav dyttet uti (!). Fornøyde (men svette) musikanter var glade da de fikk etterlengtet middag på hotellet. Dagen ble avsluttet med allsang, lek på lekeplassen, og sist men ikke minst eksotisk hode- og ryggmassasje på rom nr. 3104.
Desverre var dette den siste dagen vår i Østerrike, og i morgen venter en lang reise for både store og små. Tusen takk for en fantastisk reise, alle sammen!!!
Mvh oldisene i korpset.

Da er hele korpset trygt hjemme fra Østerrike, etter noen veldig fine og innholdsrike dager. Takk for oss og God sommer til alle sammen:)